Thursday 6 June 2013

Sanah helwah, Ukhti Nadzimah.. :)

Assalamualaikum wbt...

Just a short and simple update.. :)

Hari ini, 6 Jun. Berlakunya satu peristiwa penting buat umat Islam. Keberangkatan Nabi Muhammad SAW ke langit-langit Allah. Israk Mikraj, yang akan saya kongsikan bersama anda semua dalam entry seterusnya, InshaaAllah.. :)

Hari ini juga, merupakan ulangtahun kelahiran seorang insan yang langsung tidak asing buat diri saya. :) Ulangtahun kelahiran seorang kakak, ukhti, mentor dan insan yang amat saya hormati. :D

Beliau adalah kakak angkat saya yang sungguh dekat di hati dan banyak membimbing. Beliau banyak membimbing dan mendorong saya ke arah kebaikan. :) Jangan tak tahu, blog ini pun, beliau yang banyak bantu saya. Kalau saya hias seorang diri, rasanya putih sahaja keseluruhan blog ini. Almaklumlah, saya bukannya seorang yang mahir dalam teknologi. Setakat yang asas tu, tahulah. :D

Beliau adalah seorang mujahidah yang diberi nama Nur Nadzimah. :)

Hendak tahu kisah pengenalan saya dan beliau? :) Ketika itu, saya seorang yang 'rajin' mencari blog-blog untuk dijadikan bacaan.. Kemudian saya jumpa blog beliau..

KLIK SINI  dan KLIK SINI

Kemudian saya add beliau di facebook.. Alhamdulillah.. Allah beri kesempatan. Salam ukhuwah fillah  saya disambut mesra oleh beliau. Dan pada suatu ketika, saya mengambil keputusan untuk mewujudkan sebuah blog, 'blog ini la', tanpa segan silu, beliau membantu saya menyiapkan blog ini. Kalian rasa, saya ni reti ke letak button 'like' tu? Sudah semestinya tidak. Beliau lah yang telah banyak membantu.. Syukran jazilan, Ya Ukhti.. :) Kemudian hubungan kami makin erat. Beliau banyak memberikan semangat kala saya dalam kegelisahan. Pantang saya update status berbentuk keluhan, pantas beliau bertanyakan mengenai masalah saya.. :D

Saya juga suka dengan cara penulisan beliau. Bagai menyuntik inspirasi buat diri ini agar terus berkarya. :) Beliau juga masih ingat pelbagai perkara tentang saya.. Antaranya, keputusan PMR! :) Terharu..!

Kebelakangan ini, kami agak jarang berhubung. Kerana beliau sedang berjihad di semester akhir pengajiannya di Unimap. :) Namun, ia tidak pernah melupuskan ingatan kami terhadap satu sama lain. Syukur kerana Allah SWT kurniakan seorang ukhti yang benar-benar membantu saya. :) Kami tidak pernah bersua. Hanya bertemu di muka buku. :) Namun, perasaan kasih yang Allah kurniakan, tidak ubah seperti saya sayangkan saudara sendiri..

Buat kak Nadzimah,Sanah helwah.!  Semoga akak panjang umur, murah rezeki, sentiasa dalam barakah ilahi, sihat sentiasa, bahagia selalu, dipermudahkan segala urusan, berjaya dunia akhirat dan kekal menjadi seorang khalifah yang kuat berjihad di jalan Allah.. :) Oh ya, dan semoga akak bertemu jodoh yang juga seorang mujahid di jalan Allah dan cepat-cepat adakan walimah.. :) Allahumma amin..!!

Uhibbuki fillah, ya ukhti.. :)

Tertanya-tanya rupa beliau?



yang ni saya cilok dari Facebook beliau.. :) Akak, maaf buat entry yang tak seberapa ini.. Hadiah saya buat akak.. :D


Assalamualaikum wbt

2 comments:

  1. TERIMA KASIH IZZAH UNTUK ENTRY NI... :)...
    SELAMAT BERJAYA DALAM SPM NANTI....
    BELAJAR RAJIN2..JGN MALAS2..HEHE

    ReplyDelete
  2. Redha Illahi,matlamat diri !! I love the moskod <3 mind follow me http://apakenani.blogspot.com/ ... :)

    ReplyDelete