Tuesday 26 March 2013

Dunia Bahas kami... ^_^

Assalamualaikum wbt..

kebelakangan ini, terasa diri ibarat paku. yang harus diketuk barulah akan berjalan.. haha..  :)
saya akan terlupa mengenai blog ini, bila dah lama tak buka. dan mulalah ada yang hantar meseg., kenapa tak update blog lama dah...
wah,, sungguh saya terharu.. sungguh..! ^_^

saya terfikir, nak tulis tentang apa, ya? kemudian seorang sahabat mengusulkan, cerita tentang bahas lah..!
so,, here i goooo....... layan gambar dulu, k..:)

 seteru setiap tahun... waktu bertanding, kami lawan. luar bertanding, kami kawan..

 khusyuk memikirkan idea

 ukhuwah fillah.. ^_^

 berlatih,, atau berkelah?


 "idea, datanglah padaku.."

 testing mic kejap.. ehem... senyum.. ^^

rockyyyy....!

terima kasih banyak2 kepada pasukan bahas smk seri nibong tahun ini.... ^_^

1) Puteri Edrina binti Razali- yang selalu jadi orang kedua dan pertama.. :)
2) Nor Liyana binti Nor Azhar - Perdana Menteri dan keempat yang setia.. :D
3) Muhammad  Haris bin Mohd Hanif - yang sentiasa menjadi pertama dan kedua.. ^_^
4) Muhammad Noor Rafeeq - pembahas kelima yang banyak membantu dalam celahan.. (^_^)
5) Noorizzah Afifah binti Azhar ( saya.. ! ) - yang sentiasa jadi nombor tiga... huwaa...! paling memenatkan..


khusyuk cikgu Ahmad terang...

Alhamdulillah... setelah melalui beberapa perlawanan, SMK Seri Nibong berjaya menjadi Naib Johan.. hmm... dah beberapa kali berturut-turut hanya di tangga kedua.. tak apa.. aturan Allah.. akan ada manisnya suatu hari nanti.. :)

Terima kasih pada senior-senior yang banyak membantu.. Kak Maryam Nabihah yang hadir pada setiap perlawanan kami, pemberi semangat, peminjam bahu kala kami kesedihan kerana hanya di tempat kedua, haha.. menolong menguatkan hujah, dan sentiasa mendoakan kami.. 

kak Aminah  Fatanah yang banyak membantu.. peminjam kekuatan, penonton setia setiap perlawanan, sanggup tak tidur malam sebab nak tolong kami. banyak bantu kami cari isi, peneman kami kala kesedihan, Kak Aminah banyak tolong kami.. terima kasih akak.  ^_^

Abang Sharul Rashid yang nun jauh di Sabah... Abang Caon banyak tolong kami.. walaupun sibuk dengan aktiviti, masih mampu tolong kami, memberi semangat, sering mendoakan dan setiap kali habis perlawanan, mesti akan call tanya result.. Terima Kasih Abang Caon.. jasamu, kamu kenang.. ^_^

Cikgu Ahmad, yang sangat2 banyak tolong kami walaupun sibuk, sanggup teman kami cari isi, sanggup luangkan masa dengan kami walaupun sibuk melayan tetamu yang bertandang ke rumah, sanggup berjaga malam untuk kami, sanggup mendoakan kami ketika kami bertanding,, terima kasih cikgu!

Cikgu Khairul, Cikgu Ch'ng, Cikgu Nazuardi, Cikgu Manisah, Cikgu Wan Faizah dan semua guru-guru Seri Nibong yang amat memahami dan sentiasa memberikan semngat dan membantu kami sepanjang minggu... Terima Kasih, Cikgu!!

Kawan-kawan, yang begitu mengambil berat dan banyak membantu kami,, rakan 
-rakan 5 Dedikasi, 5 Cekal dan semua kelas yang sentiasa mendoakan kami.. Wan Nusaibah yang sanggup datang berlatih sekali, dan lain-lain..

Pada keluarga kami semua yang amat memahami.. Terima Kasih banyak-banyak.. tanpa doa dan restu kalian, tidak mungkin kami akan sampai ke tahap ini..

Kak Liana, Kak Fatin, Kak Wani yang sanggup datang tengok kami di semifinal dan final... terima kasih..
Terima Kasih semuanya...!!

Terima Kasih juga buat saudara Luqman Sufyan yang sungguh membuatkan saya bersemangat ketika bahas. beliau adalah idola yang kukuh di medan perbahasan. saya mendapat semangat ketika menonton video beliau sedang berbahas, dengan izin Allah.. sampai sekarang saya masih menonton video beliau berbahas, setiap hari..!!

bila dah habis pertandingan, kami kembali fokus pada pelajaran.. terpaksa ambil exam yang kami tak hadiri kerana pergi bertanding..





kenangan belajar kita tak mungkin akan dapat dilupakan... gambar saya tiada? memanglah tiada.. kebanyakkan masa, sayalah jurugambar.. dan saya memang tidak suka bergambar.. ^_^

oh ya,, mengenai penutupan minggu bahasa,, saya dapat hadiah..! Alhamdulillah..! dan kebnyakkannya mengenai penulisan.. saya sangat suka menulis.. ! :)






Cikgu Ahmad cakap, memanglah menang.. dan namapun blogger.. :)

Alhamdulillah,, Allah izin menang.. :)
dan niat saya menulis tercapai..

1) Menulis sambil berdakwah..
2) Menulis untuk meningkatkan bakat  diri.
3) Menulis untuk berkongsi rasa.. ^_^

Alhamdulillah... Syukur.. ^_^

****
Oh ya,, tahniah batch 95 SMK Seri Nibong yang berjaya mengharumkan nama sekolah.. 20 straight A dan 35 semua A dan 1B.. moga Allah permudahkan untuk batch 96 pula.. 
Rabbi Yassir Wala Tu'assir...

* sekarang sibuk main dengan Waaiz dan Muaz... ^_^

Assalamualaikum wbt

No comments:

Post a Comment