Monday 11 March 2013

Hati ini

Assalamualaikum wbt..

kadang-kadang, kita tak dapat nak melawan kehendak hati yang penuh dengan keinginan.

saya, terasa nak menjerit aja sekarang.. MasyaAllah.. Hati, bertenanglah! Astaghfirullah... hmm... saya cuba tenangkan hati. saya kata pada diri,

"tak apa, Allah ada. mesti Allah bantu. bertenanglah."

tapi, hati ini seakan degil dan berusaha untuk memberontak meskipun jenuh saya menghalang. kemudian, akal saya mulalah buat spekulasi. Hati tak tenang ni, apa maknanya? rasa sedih yang bermukim ni, apa maknanya?rasa kecewa yang semakin melebar ini, apa maknanya?

kita, bila hati rasa lemah, rasa ragu-ragu, rasa semacam, dekatkanlah diri pada Allah SWT. sebab, bila hati lemah, syaitan akan mula mencucuk. dan kita akan mula terbuai-buai dengan pemikiran yang tidak elok, nauzubillah..

sudah beberapa hari, saya cuba menjejaki seseorang. bila ada waktu, saya akan cuba siasat mengenainya. stalker? boleh lah dikatakan demikian.

pemikiran manusia, bila seseorang perempuan itu berkata bahawa dia sedang menyiasat seseorang, pasti pembaca akan terfikirkan bahawa orang itu adalah lelaki.
dan pabila seseorang lelaki itu mengatakan bahawa dia sedang menyiasat seseorang, pasti pembaca akan terfikirkan bahawa orang itu adalah perempuan. fitrah manusia. saya pasti, pembaca saya pun akan terfikir bahawa saya sedang bercakap mengenai seeorang lelaki.. hmm... fikiran orang, kita kena hormat.. ^_^

makin saya mencari mengenainya, makin hati saya bergetar. dan makin hati saya tersayat. bila sudah bertemu, ditakdirkan, rupanya blognya hanya untuk orang yang di-invite. maka, hati ini cuba ditenangkan.
Allah tak izin, maka kita tak boleh komen apa-apa..

sejujur hati saya, saya ingin Allah temukan kami berdua.. kerana hati ini, meronta-ronta ingin bersemuka dengannya.

Allahurabbi,, tenangkanlah hati ini. jauhkanlah anasir-anasir jahat yang cuba mencerobohinya, Ya Allah..

Hati, andai benar engkau sedang gundah, maka tenanglah. agar pemilikmu bisa menjadi setenang air di lautan.





Hati ini sering mengusik, dan saya sering terusik. 


Assalamualaikum wbt

No comments:

Post a Comment