Sunday 23 September 2012

shopping online??

assalamulaikum wbt...

entah sejak bila,, dan tanpa saya sedari,, saya telah menjadi seorang shopaholic(xtau ejaan)
haha.. sedar-sedar sahaja, bila balik sekolah, mak saya cakap,,

" ada bungkusan sampai. ada dalam bilik."

" beli apa lagi? ada bungkusan pos laju tadi."

" hari ni pun ada posmen datang hantar barang."

haha.. itu antara dialog yang sering saya dengar bila balik dari sekolah. pernah sekali, mak ajak berbincang. mak tanya, apa yang saya beli dari internet sampai selalu sangat posmen datang?

kemudian saya masuk ke bilik dan keluar bersama-sama semua barang tersebut..
nak tahu barang apa?









tadaaa!!! gambar daripada internet. ini lah barang yang saya selalu beli sekarang.. tudung labuh bidang 60!!
entah kenapa, sejak saya asyik pakai tudung labuh ni, lama-kelamaan, saya jadi selesa. lepas tu, saya tunjuk pada mak buku catatan pengeluaran duit saya. ehem! saya shopping guna duit yang dikumpul ya. bukan meminta ya. harap maklum. ^^

saya hanya beli barang yang saya rasa harganya berpatutan. subhanallah,, rupanya, tudung bidang 60 ini lebih murah daripada tudung biasa. jeng3.. sudah ada kelebihannya di situ. percayalah, sekiranya niat kita ikhlas, pasti Allah bantu. saya bukan jenis orang yang suka pergi membeli belah. jika diberi pilihan untuk ke mana-mana, saya lebih suka pergi ke tempat yang tidak memerlukan saya untuk mengeluarkan belanja yang banyak.

lagipun, saya banyak menghabiskan masa di depan laptop kebelakangan ini. untuk menulis novel dan cerpen. jadi, sekali sekala bila idea tak ada, saya pergilah laman web ini, laman web itu.. dan saya tidak pernah melebihi perbelanjaan saya. itu yang penting. tidaklah berhabis duit hanya untuk bershopping.

saya lebih suka membeli-belah di internet..
mudah. hanya order dan lakukan pembayaran di mana-mana bank yang dikehendaki.tetapi,, pastikan anda boleh mempercayai si penjual. ada juga yang berkata,

" macam mana nak tau kualiti barang tu kalau tak pergi rasa dan tengok?"

hmm...macam mana nak terangkan eh? ada beberapa laman web yang saya pergi, dia boleh return back kalau tak puas hati. tapi, sentiasalah bertawakal. Allah akan membantu orang mempunyai niat yang baik.. insyAllah... walaupun banyak bershopping sejak akhir-akhir ini, saya tidak merasakan bahawa ianya membazir. tudung adalah kegunaan.keperluan. lagipun,, saya dah tak beli apa-apa dah dua tiga hari ni.hihi.^^

ingat,, jangan hanya shopping dalam talian hingga tak keluar dari rumah. ukhwah fillah.. kita kena keluar rumah dan bergaul dengan masyarakat.. ^^

sekian dahulu buat masa ini. entry yang pendek..hehe..


assalamualaikum wbt

2 comments: