Saturday 6 October 2012

setahun yang bermakna..

assalamualaikum wbt...

alhamdulillah.. alhamdulillah.. alhamdulillah...

syukur ke hadrat ilahi kerana blog ini sudah mencapai usia setahunnya...  ^^
sungguh saya bahagia mempunyai blog ini.
saya ingat lagi detik saya berniat untuk memulakan sebuah blog.. niat saya ketika itu hanya untuk memenuhi permintaan rakan-rakan yang marah kerana saya telah memadam blog yang lama.. haha. niat yang salah.

tetapi,, lama kelamaan,, saya mula jatuh cinta pada blog ini. perasaan yang sama saya alami ketika saya menulis di blog yang lama iaitu sekitar tahun 2006-2009. blog itu saya padam atas beberapa sebab.

  1. hampir 3 bulan saya tak update blog sebab sibuk dengan peperiksaan.
  2. merasakan bahawa blog saya tidak matang dan kebudak-budakkan.
  3. tuntuan sebagai pelajar sekolah menengah yang mengehadkan masa saya untuk menulis.

haha.. saya cuba sedaya upaya untuk menjadikan blog ini sebagai sebuah blog yang bermanfaat dan saya berusaha untuk memastikan sesiapa sahaja yang singgah di blog ini berasa selesa untuk membaca. ada juga yang mungkin kurang senang dengan mana-mana entry-entry saya. di kesempatan ini, saya ingin menyusun sepuluh jari, memohon maaf atas segala kesilapan yang mungkin pernah saya lakukan sama ada di luar atau ketika dalam kesedaran saya.

ada juga suara-suara sumbang yang mengatakan bahawa blog ini seperti menjaja kisah peribadi saya. itu pendapat orang. sungguh saya tak kisah. mulut orang kita tak boleh tutup. saya akui, banyak kisah-kisah kehidupan saya yang saya coretkan di sini. tapi, bukanlah tujuan saya untuk menjaja kisah-kisah tersebut. hanya ingin berkongsi.

follower saya juga tak seramai blog yang lama biarpun sudah setahun kewujudan blog ini.. ^^.. tapi saya tahu, semua follower saya adalah orang yang ikhlas mengikuti blog saya. hanya keikhlasan itu yang penting. selebihnya saya tak kisah. ^^ terima kasih dan sayang semuanya.

banyak perkara yang saya pelajari dengan adanya blog ini..

pernah juga terfikir nak tukar nama blog ini. sebab ramai yang bagitau saya, kalau search nama blog saya, benda lain pulak yang keluar. antaranya,, orang2 politik. paham2 je la.. ^^ saya sedang berfikir tentang nama-nama yang sesuai untuk blog ini. hmm.. ada cadangan?hehe

sungguh saya katakan, saya sayang anda semua. sesiapa sahaja yang terusan menyokong saya selama ini, ribuan terima kasih saya ucapkan. anda menaikkan semangat saya untuk terus menulis.

dan, blog ini tidak akan terhasil tanpa bantuan Dia Yang Maha Berkuasa. saya amat2 bersyukur kerana Allah SWT meniupkan idea2 supaya blog ini tidak pernah putus tanpa tulisan2 dari saya. Syukur yang amat, YA ALLAH..

saya sayang anda semua. selamat setahun blog kesayanganku.. ^^

assalamualaikum wbt

No comments:

Post a Comment