Sunday 14 October 2012

ujian hidup

Ketika hidupku tertekan
Mengaburi pedoman
Kepadanya akan ku pergi
Untuk mencari bimbingnya

Ku serah takdir di tangannya

Mengukir perjalanan
Walau ujian hidup melanda
Ku tabah menerima kerana

Walaupun tak dikurnia kemasyuran

Walaupun tak dilimpah kemewahan
Hati ku tetap akan memuji
Namamu selalu ya rabbi

Walaupun tak di beri kemakmuran

Akan ku memanjangkan kesabaran
Ku teteap syukur pada ilahi
Kerana mengurniakan nyawa ini

Ku serahkan takdir di tangannya

Mengukir perjalanan
Walau ujian hidup melanda
Ku tabah menerima kerana

Dia di hati selalu memberikan ku petunjuk

Apabila pemandangan samar
Biarpun hidup digoda ujian dan pancaroba
Pasti ada hikmah di akhirnya

Walaupun tak dikurnia kemasyuran

Walaupun tak dilimpah kemewahan
Hati ku tetap akan memuji
Namamu selalu ya rabbi

Walaupun tak di beri kemakmuran

Akan ku memanjangkan kesabaran
Ku tetap syukur pada ilahi
Kerana mengurniakan nyawa ini 


ujian hidup by imam muda 1..

tiba-tiba, tangan saya ringan mencapai handphone dan terus memasang lagu ni. walaupun sebenarnya esok ada peperiksaan dan buku sedang berada di hadapan saya. kebelakangan ni, banyak ujian yang Allah SWT beri pada saya. seboleh mungkin saya cuba hadapinya dengan sebaik mungkin. Allah tak akan uji melebihi kemampuan kita. saya bersyukur kerana saya terpilih menerima ujian tersebut. ujian tanda Allah sayang! ^^

dalam hidup ni, banyak hati yang perlu dijaga, kadang-kadang, bila kita ikut kehendak orang, orang lain marah dan terasa hati, bila kita berdiam diri, banyak pihak menunding jari. ketika tertekan, ingatlah Allah. InsyaAllah setiap masalah ada penyelesaiannya. setiap dilema, ada pilihannya. jangan pernah merungut akan ujian yang diberikan.

ya! kadang-kadang kita tak sedar yang sebenarnya kita sedang merungut, tak apa. perlahan-perlahan, cuba ubah tabiat tersebut. saya pun kadang-kadang sering merungut. fitrah manusia. tapi kita boleh ubah semua tu. anggap sahaja ujian yang diberi adalah untuk menguatkan diri kita. jangan anggap ujian itu semua sebagai musuh dan membencinya, sebaliknya, ambil sudut positif dan fikirkan hikmahnya.

kadang-kadang, kepala saya pusing. memikirkan jalan terbaik untuk menghadapi semua ujian tersebut. janganlah bimbang, semua kesakitan akan dibalas dengan pahala, insyaAllah..sekiranya kita ikhlas..




assalamualaikum wbt

No comments:

Post a Comment